SEA – Google Adwords
Bereik nu nog meer potentiële klanten door te adverteren op Google (SEA)
SEA is het adverteren in zoekmachines als Google. Door de jaren heen zijn deze advertenties meer en meer op de voorgrond van de zoekresultaten gekomen. Bij een zoekopdracht in Google worden eerst 4 advertenties getoond. Daarom is het extra belangrijk om zowel tussen de betaalde als organische zoekresultaten te staan. Hiermee vergroot u de kans dat potentiële klanten naar uw website komen en daadwerkelijk producten of diensten afnemen.
Wat is SEA en hoe kan adwords meer bezoekers/klanten genereren?
SEA of Search Engine Optimization is het adverteren in zoekmachines als Google. Zoekmachines en met name Google zijn een bijzonder veel geraadpleegde bron op het internet. Google biedt hierbij ook de mogelijkheid om te adverteren. Hierdoor zijn de zoekresultaten opgedeeld in drie delen. De oorspronkelijke organische zoekresultaten, de lokale resultaten (met google maps) en de Adwords Google advertenties.
Waarom?
De voordelen van een Adwords specialist
- Goed georganiseerde campagnes
- Campagnes op basis van keyword oonderzoek
- Direct meer leads
- Evaluatie en optimalisatie
- Beter vindbaar tegen een lagere kosten
- Altijd volgens de nieuwste ontwikkelingen
- Niet overbodig investeren in campagnes die toch niet werken.
Wat is het belang van Google Adwords?
Advertenties zijn er natuurlijk voor om meer klanten aan te trekken. Dat geldt ook voor Google adwords, deze advertenties in de zoekresultaten kunnen grote stromen bezoekers naar uw website sturen. De Adwords advertenties van Google zijn het eerste wat getoond wordt in de zoekresultaten en daarom ontzettend belangrijk. Hoe hoger uw bedrijf staat hoe meer bezoekers er zullen komen. Dit vertaalt zich uiteindelijk in meer klanten en meer business.
SEA wordt steeds belangrijker
Adwords hebben een steeds prominentere positie tussen de zoekresultaten. Google is ooit geheel zonder advertenties begonnen, maar al snel is Adwords geïmplementeerd en daarmee de mogelijkheid om te adverteren in Google zoekresultaten. Tegenwoordig zijn de eerste vier zoekresultaten Adwords advertenties. Net als bij organische zoekresultaten geldt: hoe hoger u staat hoe meer bezoekers u kunt verwachten.
Wat kost het?
Dat is geheel afhankelijk van de grote van het account, uw wensen en budget. De impact die adwords campagnes op uw business kunnen hebben hangt bovendien van meerdere factoren af, namelijk:
- Bieding
- Concurrentie
- Click through rate
- Budget
- Relevantie
Op basis hiervan bepaald de Google auction uw positie in de Adwords ranking. Meer weten over de Google Auction? Lees dan hier onze blog met de uitleg over de Google auction..
Contact
Meer business door te adverteren op Google?
Laat dan uw gegevens achter via het onderstaande formulier of neem direct contact op.